بهترین پاک کننده آرایش صورت

اکثر بانوان آرایش کردن را دوست دارند؛ زیرا زیبایی‌های صورتشان را بیشتر نشان داده و موجب تقویت اعتماد به نفس آنها می‌شود. اما نکته بسیار مهمی که در این زمینه باید نسبت به آن آگاهی داشته باشید، پاک کردن آرایش است. به طوری که اکثر متخصصان زیبایی بر این باورند که پاک نکردن آرایش می‌تواند صدمه‌های زیادی به پوست بزند. در این میان انتخاب یک پاک کننده صورت نیز اهمیت شایانی دارد. خوشبختانه امروزه با تولید انواع و اقسام لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی، برخی از پاک کننده‌های آرایش صورت هستند که ضمن پاک کردن آرایش، مواد معدنی و سایر ویتامین‌ها را نیز به پوست شما می‌رسانند. در مقاله امروز ما می‌خواهیم راجع به بهترین پاک کننده آرایش صورت صحبت کنیم. پس لطفاً ما را تا انتها مقاله بهترین پاک کننده آرایش صورت همراهی بفرمایید.

اهمیت استفاده از پاک کننده آرایش صورت
اهمیت استفاده از پاک کننده آرایش صورت

اهمیت استفاده از پاک کننده آرایش صورت

همه ما خواهان داشتن پوستی شفاف و صاف هستیم؛ چرا که در این صورت زیبایی و جذابیت ما دوچندان خواهد شد. البته برای داشتن چنین پوستی صرف نظر از استعداد ژنتیکی، باید به صورت مرتب از آن مراقبت کنیم.

پاک کردن آرایش صورت جزو یکی از مهم‌ترین اصول مراقبت از پوست بوده که باید با استفاده از محصولات با کیفیت و متناسب با پوست انجام شود.

این روزها نیز با توجه به تنوع روزافزون لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی، گوناگونی محصولات پاک کننده آرایش صورت نیز افزایش پیدا کرده است؛


بیشتر بخوانید : آرایش چشم دخترانه برای عروسی


بنابراین لازم است که به همان اندازه که برای خرید لوازم آرایشی خود وقت می‌گذارید، برای محصولات بهداشتی مربوط به پوست و انواع پاک کننده‌های آرایش صورت از جمله ژل شستشوی صورت، شیر پاک کن و تونر نیز وقت بگذارید و سعی کنید با شناخت انواع پاک کننده‌ها، بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید.

استفاده از این محصولات برای داشتن پوستی نرم، لطیف و پاک ضروری است. در ادامه شما را با انواع پاک کننده‌های آرایش صورت آشنا می‌سازیم.

بهترین پاک کننده آرایش صورت برای پوست خشک
بهترین پاک کننده آرایش صورت برای پوست خشک

بهترین پاک کننده آرایش صورت برای پوست خشک

در این قسمت می‌خواهیم چند مورد از انواع بهترین پاک کننده آرایش صورت برای پوست‌های خشک را به شما عزیزان معرفی کنیم:

۱_پاک کننده صورت کدلی: پاک کننده صورت کدلی فرمولاسیونی غیر صابونی داشته و برای پوست‌های خشک و حساس بسیار مناسب است؛ زیرا ضمن پاکسازی منافذ پوست، کم آبی آن را نیز درمان کرده؛ به گونه‌ای که پس از استفاده از این نوع پاک کننده صورت، نرمی پوستتان چند برابر خواهد شد.

از آنجایی که پاک کننده کدلی عصاره مریم گلی را دارد، شفافیت پوست شما را افزایش داده و باعث حفظ تعادل آن می‌گردد.

۲_پاک کننده صورت اورلن: پاک کننده صورت اورلن به عنوان یک پاک کننده آرایش برای پوست‌های خشک و حساس فوق العاده کاربردی است؛ زیرا عناصر گیاهی مانند روغن کنجد و روغن گلرنگ را دارا می‌باشد و ضمن آبرسانی پوست، PH آن را نیز تنظیم می‌نماید.


بیشتر بخوانید : مدل آرایش صورت ساده


این پاک کننده در کنار درمان خشکی پوست، خاصیت ضد التهابی و تسکین دهندگی داشته و پوستی نرم و شاداب را برای شما به ارمغان می‌آورد. ضمناً برای بهبود زخم‌های ناشی از خشکی صورت نیز کمک کننده است.

۳_پاک کننده آرایش صورت سن سی بیو: پاک کننده آرایش صورت سن سی بیو نیز برای همه پوست‌ها، خصوصاً پوست‌های خشک و حساس فوق العاده مفید است و ضمن برطرف کردن قرمزی، سوزش و التهاب روی پوست، تعادل آن را حفظ می‌کند؛ ضمناً برای آرایش‌های ضد آب، پاک کننده فوق العاده قوی و مناسبی برای پاک کننده آرایش صورت می‌باشد.

با توجه به اینکه این محصول حاوی عصاره خیار است، احساس خنکی و شادابی بی‌نظیری به پوست شما می‌بخشد. در ضمن آبرسانی به پوست را افزایش داده و موجب لطافت و نرمی آن می‌گردد.

۴_پاک کننده آرایش صورت مدیلن: پاک کننده آرایش صورت مدیلن باعث آبرسانی زیاد به پوست شده و ضد التهاب می‌باشد که برای افرادی که پوست‌های خشک و حساسی دارند، یک گزینه فوق العاده است.

فوم شستشوی صورت مدیلن دارای ترکیبات سدیم پیرولیدین کربوکسیلات و اوره بوده که وجود این دو ماده باعث مرطوب شدن پوست خواهد شد.

بهترین پاک کننده آرایش صورت برای پوست چرب
بهترین پاک کننده آرایش صورت برای پوست چرب

بهترین پاک کننده آرایش صورت برای پوست چرب

برای پوست‌های چرب نیز پاک کننده‌های متنوعی وجود دارد که در این قسمت چند مورد از بهترین آنها را به شما معرفی می‌کنیم:

_پاک کننده صورت مورینگا: پاک کننده صورت مورینگا برای افرادی که پوست چرب و مستعد جوش و آکنه دارند، بسیار مناسب است؛ زیرا همانطور که وظیفه آبرسانی به پوست را انجام می‌دهد، کاملاً آن را پاکسازی کرده و از مسدود شدن منافذ پوستی و به وجود آمدن آکنه پیشگیری می‌کند.

ضمناً با کنترل چربی‌های روی پوست، التهابات پوستی را نیز کاهش کرده و میزان تولید کلاژن موجود در پوست را افزایش می‌دهد؛ بدین ترتیب روند پیری پوست نیز کند می‌شود.

_پاک کننده صورت لافارر: پاک کننده صورت لافارر جزو یکی از پرفروش‌ترین محصولات آرایشی و بهداشتی برای پوست‌های چرب می‌باشد؛ زیرا رطوبت رسانی عمقی انجام داده و در کنترل چربی پوست شما تاثیر بسزایی دارد.

ضمناً همه آلودگی‌ها و بقایای آرایش را از منافذ پوست پاک می‌کند. یکی از دلایل تمایز این محصول با سایر محصولات، قدرت زیاد آن در ترمیم کردن و کاهش التهابات پوستی است. همچنین میزان براقیت پوست‌های چرب را کاهش داده و باعث صاف و یکدست شدن پوست آنها می‌شود.


بیشتر بخوانید : آموزش آرایش لب حرفه ای


_پاک کننده آرایش صورت کامان: در صورتی که پوست چربی دارید و می‌خواهید آن را با یک ژل شستشوی صورت یا پاک کننده صورت مناسب بشویید، کامان یک گزینه عالی است.

این محصول دارای هیالورونیک اسید بوده و ضمن شستشوی عمیق پوست، آن را آبرسانی می‌کند. این محصول با داشتن عصاره چای، چربی روی پوست شما را کنترل کرده و قادر است جوش‌ها و آکنه‌ها را از بین ببرد.

_پاک کننده آرایش صورت سینره: پاک کننده آرایش صورت سینره جایگزین مناسبی برای صابون و برای پوست‌های چرب می‌دانند؛ زیرا از جذب آلودگی‌ها به پوست جلوگیری کرده و هیچ آثار حساسیت و تحریکی روی پوست‌ شما باقی نمی‌گذارد.

ضمناً تمیزی کامل باقیمانده‌های آرایش و آلودگی‌ها را از روی پوست انجام می‌دهد و همه باکتری‌های روی آن را نابود می‌کند. پس این محصول برای افرادی که پوست چربی دارند، بسیار عالی است.

بهترین پاک کننده آرایش صورت خانگی
بهترین پاک کننده آرایش صورت خانگی

بهترین پاک کننده آرایش صورت خانگی

می‌توانید برای ساخت یک پاک کننده آرایش صورت طبیعی و خانگی از روغن‌های گیاهی و مواد طبیعی که مناسب با پوست شما است، بهره بگیرید؛ بدین ترتیب ضمن تقویت پوستتان، همه مواد آرایشی روی آن را پاک کرده و پوستی نرم و لطیف داشته باشید. انواع و اقسام پاک کننده‌های خانگی صورت وجود دارد که ما در اینجا چند مورد از آنها را برای شما معرفی می‌کنیم:

  • عسل: عسل را می‌توان یکی از پاک کننده‌های قدرتمند خانگی دانست که ضمن داشتن خواص ضد باکتریایی، به صورت طبیعی پوست را مرطوب کرده و از به وجود آمدن آکنه و جوش در آن جلوگیری می‌کند.

همچنین باعث درخشان شدن پوست شده و سلول‌های مرده روی آن را از بین می‌برد. برای استفاده از آن یک قاشق چای‌خوری عسل را روی پوست خود ماساژ داده و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند.

پس از آن با آب گرم پوست را شسته و از پاکیزگی و نرمی آن لذت ببرید. البته برای پاک کردن سریع آرایش می‌توانید مقداری جوش شیرین را با عسل ترکیب کنید و با یک تکه پنبه آن روی صورتتان بمالید.

پس از آن صورت را با آب ولرم شستشو داده و پاک کنید. اگر پوستتان خشک است، جهت جلوگیری از خشکی بیش از حد آن، مقداری سرکه سیب را روی پنبه بریزید و سپس آن را روی پوست خود ماساژ داده و شستشو دهید.

  • روغن فندق: فندق خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی داشته و برای پوست‌های حساس و مستعد آکنه، یک درمان خانگی فوق العاده است.

برای ساختن یک آرایش پاک کن خانگی چند قاشق غذاخوری روغن فندق را در یک بطری بریزید. می‌توانید مقداری زیتون یا روغن بادام شیرین را نیز به آن بیفزایید.

پس از آن چند قاشق غذاخوری آب با آن اضافه کرده و بطری را تکان دهید و سپس به کمک یک پنبه یا پد آرایشی، آن را روی پوست خود بزنید. از این محلول می‌توانید برای پاک کردن هر نوع آرایش، خصوصاً آرایش چشم بهره بگیرید.

  • آلوئه ورا: قطعاً همه شما کاربرد گیاه آلوئه ورا را در زمینه تولید انواع و اقسام لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی شنیده‌اید. این ماده خاصیت فوق العاده‌ای برای تسکین دهندگی پوست دارد.

جهت درست کردن یک پاک کننده آرایش صورت خانگی ژل آلوئه ورا را از داخل آن خارج کرده و آن را داخل مخلوط کن بریزید تا یک بافت یک دست به وجود آید.

حالا می‌توانید کمی روغن زیتون را به آن اضافه کرده و با پد روی صورتتان بمالید تا ضمن پاک شدن کامل آرایش صورت، پوست شما نیز تقویت شود.

  • روغن نارگیل: با توجه به اینکه اکثر لوازم آرایشی پایه روغنی دارند، می‌توان با استفاده از روغن‌های طبیعی، به خوبی آنها را پاک کرد. روغن نارگیل نیز برای انواع پوست‌ها مناسب است.

کافیست به کمک پنبه مقداری از آن را روی پوستتان بزنید. خواهید دید که آرایش چهره شما کاملاً پاک شده و التهابات پوستی شما کاهش پیدا می‌کند. پس از این کار صورتتان را با آب گرم بشویید و با یک دستمال تمیز پاک کنید.


بیشتر بخوانید : بهترین پک آرایشی زنانه


خرید پاک کننده آرایش صورت

برای خرید پاک کننده آرایش صورت با مراجعه به فروشگاه‌ گالری سانته به آدرس gallerysante.com و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان گالری سانته، این محصولات را خریداری کرده و بنا به نیاز خود از آن استفاده نمایید.

کلام آخر

همانطور که می‌دانید، باقیماندن مواد آرایشی روی پوست منجر به تخریب بافت‌های آن شده و صدمه جدی به پوست می‌زند. از طرفی استفاده از شوینده‌های نامناسب نیز می‌تواند برای پوست مضر باشد.

پس برای پاکسازی و شستشوی منظم پوست صورت خود بهتر است از یک پاک کننده شیر پاک کن مناسب با پوست خود استفاده نمایید. باید بدانید که بی‌توجهی به این موضوع ممکن است عواقب جدی برای پوست شما به همراه داشته باشد.

پس تنبلی را کنار بگذارید و به پوست خود رسیدگی کنید. در این مقاله ما در مورد بهترین پاک کننده آرایش صورت صحبت کردیم و انواع پاک کننده‌ها را برای پوست‌های خشک، چرب و… را معرفی نمودیم.

امیدواریم مطالب مقاله بهترین پاک کننده آرایش صورت برای شما مفید بوده باشد. از این که تا پایان در کنار گالری سانته بودید، از شما عزیزان سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱_چرا پوست‌های خشک و حساس به پاک کننده نیاز دارند؟

به این دلیل که در صورت عدم استفاده از پاک کننده‌ها پوست دچار ترک خوردن و آسیب‌های جدی مانند زخم و قرمزی می‌شود؛ لذا برای پوست‌های خشک حتماً از پاک کننده‌های مناسب استفاده کنید.

۳_برای پوست‌های مستعد آکنه از کدام پاک کننده آرایش خانگی استفاده کنم؟

محلول‌هایی که حاوی روغن زیتون، عسل یا گلبرگ گل رز هستند، برای این مسئله بسیار مناسب می‌باشند.

۴_روغن نارگیل برای کدام پوست‌ها مناسب‌تر است؟

این روغن برای همه پوست‌ها مناسب است؛ اما به دلیل داشتن خاصیت آبرسانی، برای پوست‌های حساس و خشک از همه بهتر است.

۴_چرا پوستم حساس و خشک شده؟

حساس شدن و خشک شدن پوست می‌تواند در اثر عواملی مانند شستشوی مداوم با آب داغ، شوینده‌های نامناسب، تغییرات آب و هوایی، عوامل محیطی و نیز استفاده از لوازم آرایشی نامناسب باشد.

البته بیماری‌هایی مانند پسوریازیس، اگزما و درماتیت از جمله عوامل ایجاد حساسیت و خشکی روی پوست هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا