آموزش آرایش لب حرفه‌ای

آرایش لب یکی از ‌مهم‌ترین قسمت‌های میکاپ است و رژ لب‌ها همواره جزء محبوب‌ترین و پرطرفدارترین محصولات آرایشی در طول تاریخ بوده‌اند. استفاده از رژلب علاوه بر افزایش جذابیت و زیبایی ظاهری، در روحیات و نشاط فرد نیز موثر می‌باشد.اما نکته مهم اینجاست که رعایت اصول آرایش لب مسئله‌ای بسیار بااهمیت است و حتی با وجود استفاده از بهترین مارک‌های رژ لب، بدون دانستن این اصول نمی‌توانید در چهره خود تغییر چشمگیری را ایجاد کنید.از طرف دیگر با وجود پرفروش بودن و استفاده زیاد از این محصول، برخی از افراد هنوز به درستی نمی‌دانند مطابق با شکل و شمایل و حالت لب‌هایشان از رژ لب استفاده کنند.ما در این مقاله قصد داریم مطالبی در مورد آموزش آرایش لب حرفه‌ای را برای شما عزیزان توضیح دهیم و نکات کلیدی برای آرایش هر مدل لب را بیان کنیم.

پس اگر به کسب اطلاعات در زمینه آموزش آرایش لب حرفه‌ای علاقمندید، لطفاً تا پایان مطلب آموزش آرایش لب حرفه‌ای گالری سانته را همراهی کنید.

اصول کلی آرایش لب
اصول کلی آرایش لب

آموزش آرایش لب حرفه‌ای


اصول کلی آرایش لب

ممکن است شما هم در فیلم‌های مختلف و فضای مجازی افرادی را دیده باشید که آرایش لب آنها بسیار جلب توجه کرده و از نحوه آن خوشتان آمده باشد و برایتان سوال شده که چطور لب خود را به این مدل درآورده‌اند؟

ما در این قسمت ابتدا اصول کلی آرایش لب را برای شما به صورت مرحله به مرحله توضیح می‌دهیم و سپس تکنیک‌هایی برای افزایش زیبایی آن نیز ذکر می‌کنیم.

فقط باید قبل از شروع این مراحل لوازم آرایشی کانسیلر، کرم پودر، بالم لب آبرسان، مداد لب و رژ لب مورد نظر خود را فراهم کنید.

  • مرحله اول: لب‌های خود را آماده کنید؛ ابتدا با مسواکی نرم و مرطوب لبتان را به آرامی لایه برداری کرده و با استفاده از بالم لب آبرسانی نمایید. به هیچ وجه با لب‌های خشک و ترک خورده شروع به آرایش نکنید. با انجام لایه برداری لب‌هایتان لطیف شده و رژ لب روی آن بهتر خواهد نشست. ضمناً می‌توانید از اسکراب و لایه بردار شکر نیز برای لایه برداری در این مرحله استفاده کنید.

 

  • مرحله دوم: زیرسازی کنید؛ در این مرحله با استفاده از کانسیلر متناسب با رنگ پوستتان، زیرسازی نمایید تا ناهمواری‌ها و تفاوت رنگ لبتان از بین رفته و یکسان شود. با استفاده از یک براش کرکی، کانسیلر را روی لب خود کشیده و مقداری کرم پودر نیز روی آن بمالید تا ماندگاری رژ لب افزایش پیدا کند.

 

  • مرحله سوم: از مداد لب برای مشخص شدن خط طبیعی لب‌ها و جلوگیری از نامرتب شدن رژ لب استفاده کنید. سعی کنید آن را به صورت تمیز و مرتب روی خط لب بکشید. استفاده از مداد لب به برجستگی لب‌ها و تغییر شکل آن‌ها کمک شایانی می‌کند؛ به طوری که مدلی که شما آن را روی خط می‌کشید، باعث تغییر فرم لب‌های شما می‌شود؛ به عنوان مثال اگر می‌خواهید لبتان پهن‌تر شود، می‌توانید مداد لب را بالاتر از خط طبیعی لب بکشید. در ضمن سعی کنید از مداد لب مرغوب استفاده کرده که به راحتی روی لب کشیده می‌شود؛ این کار باعث افزایش لطافت و نرمی لب شما نیز می‌شود.

 

  • مرحله چهارم: رژ لب بزنید؛ پس از انجام مراحل بالا، رژ لب مورد نظر خود را با استفاده از براشی مناسب روی تمام نواحی لب، خصوصاً گوشه‌های داخلی آن بمالید. همچنین می‌توانید برای حالت‌گیری بهتر لب‌هایتان از رژ لب مرطوب کننده استفاده کنید. در نهایت نیز اگر دوست دارید لب‌هایتان پف و برجستگی بیشتری داشته باشد، می‌توانید از برق لب نیز استفاده نمایید.

در نظر داشته باشید که علاوه بر رعایت اصول آرایش لب، استفاده از لوازم بهداشتی و مواد با کیفیت و برندهای معتبر نیز می‌تواند به بهبود میکاپ لب شما کمک کند.

آرایش لب حرفه ای برای انواع مدل لب

آرایش لب حرفه‌ای برای انواع مدل لب

یکی از مهم‌ترین نکات برای آرایش صحیح و حرفه‌ای لب این است که ابتدا مدل لب‌های خود را شناخته، مطابق با شمایل آن، رنگ پوستتان و حتی رنگ لباستان، لب خود را آرایش کنید.

ما در این قسمت می‌خواهیم آموزش آرایش لب حرفه‌ای را برای مدل‌های مختلف لب بیان کنیم تا شما را برای میکاپ هرچه صحیح‌تر این ناحیه راهنمایی کرده باشیم.

☆ آرایش لب غنچه‌ای: لب غنچه‌ای از انواع لب‌های گوشتی است که حجم بیشتری داشته و کشیدگی کمتری به اطراف دارد. برای آرایش لب‌های غنچه‌ای معمولاً توصیه می‌کنند که گوشه‌های لب خود را با استفاده از مداد لب به طرف صورت بکشید تا زیبایی آن دوچندان شود.

برای آرایش لب غنچه‌ای، از رنگ‌های روشن رژلب بهره گرفته و در مرکز لب از کمی سایه براق برای برجستگی آن استفاده نمایید. مداد لب نیز باید یک درجه از رنگ رژ لب تیره‌تر باشد.

☆ آرایش لب‌ صاف: برای آرایش لب صاف نیاز به دو رنگ رژ لب روشن و تیره دارید. با مداد لب بالاتر از خط طبیعی لب را بکشید؛ به گوشه‌های لبتان کمی از رژ لب تیره زده و هر چقدر که به مرکز نزدیک می‌شوید، از رنگ روشن رژ لب استفاده کنید و سپس کناره‌های این دو رنگ رژ لب را محو کنید.

 

☆ آرایش لب دخترانه: برای آرایش لب دخترانه معمولاً از رژ لب‌های رنگ ملایم مانند صورتی، مرجانی، کالباسی، یاسی، مسی و قرمز روشن استفاده می‌شود. برای آرایش لب دخترانه ابتدا مداد لب را دور حاشیه لب کشیده و تا گوشه‌های آن امتداد دهید.

برای برجسته نشان دادن لب‌ها می‌توانید یک ۷ در وسط لب بالا ایجاد کرده و خط آن را تا گوشه‌های لب کشیده و بعد از آن خط لب پایین خود را بکشید. برخی از افراد نیز دوست دارند بین دو خط لب بالای خود را توسط رژ لب پر کنند؛ این کار نیز برای کسانی که لب‌های باریکی دارند، بسیار جذاب بوده و موثر واقع می‌شود.


آموزش آرایش لب حرفه‌ای


☆ آرایش لب‌های درشت: اگر لب‌های گوشتی و درشتی دارید، بهتر است برای آرایش آن از یک خط لب تیره‌تر از رژ لب استفاده کنید تا ظاهری زیباتر داشته باشد و ترجیحا رژلبتان مات تیره باشد.

سپس با استفاده از یک هایلایتر و یا یک سایه براق در مرکز لب، توجه بیشتر را روی حجم لب خود قرار دهید تا پهنی آن کمتر مشخص باشد؛

به این صورت درشتی لب شما نیز کمتر در معرض نمایش قرار خواهد گرفت. ضمنا بهتر است از برق لب هم استفاده نکنید.

 

☆ آرایش لب فانتزی: میکاپ‌های فانتزی تاثیر زیادی در زیبایی صورت دارند و با استفاده روش‌های اصولی این آرایش، می‌توانید فرم و شکلی متفاوت در لب‌هایتان ایجاد کنید.

البته در صورتی که تکنیک‌های استفاده از خط لب را رعایت کرده و در انتخاب رنگ رژلب نیز دقت داشته باشید که با آرایش صورتتان هارمونی داشته باشد.

طرح‌های زیبا و جذابی برای آرایش لب فانتزی وجود دارد که انتخاب آنها بسته به سلیقه شما دارد و می‌توانید از مدل‌های اکلیلی، کهکشانی  راه راه، ‌ستاره‌ای، چند رنگ و طرح‌هایی که با ناخن و سایه شما نیز هماهنگی داشته باشد، بهره بگیرید.

بهترین آرایش لب
بهترین آرایش لب

بهترین آرایش لب

از آنجا که لب‌ها در رنگ‌های متنوع و گوناگون تولید می‌شوند، شما برای آرایش لب دستتان بسیار باز است و می‌توانید مطابق با سلیقه و لباس خود، از رنگ‌های مختلف آن استفاده کنید.

برای بهترین آرایش لب سعی کنید از لوازم آرایشی با کیفیت خوب استفاده کرده و مدل لب و رنگ پوست خود را دانسته و طرز صحیح آرایش لب را یاد بگیرید؛

به عنوان مثال اگر پوست شما سبزه است، از رنگ‌های سرخابی، آلبالویی و بنفش بهره بگیرید. اگر پوست شما روشن است؛

از رنگ‌های صورتی و سرخ برای رنگ رژ لب استفاده کنید و اگر پوستی برنز دارید، بهترین انتخاب برای شما رنگ قهوه‌ای و بنفش است.

برای زیبایی هرچه بیشتر آرایش لب، سعی کنید مداد لب را خیلی پررنگ روی خط لب خود نکشید؛ در صورتی که مداد لب حالتی محو داشته باشد و فقط حالت لب شما را مشخص‌تر کند، زیبایی آرایش شما را چند برابر می‌کند.

برای انجام بهترین آرایش لب به هیچ وجه لبتان خشک نباشد و سعی کنید بیش از حد لب خود را با کشیدن خط لب تیره و برق لب برجسته نکنید.

ضمناً به پوست خود و رنگی که بهتان می‌آید توجه داشته باشید و طیف‌های رژ لب مطابق با رنگ پوستتان را انتخاب کنید. پس برای داشتن یک آرایش لب مطلوب، سعی کنید به این موارد توجه داشته باشید.


آموزش آرایش لب حرفه‌ای


خرید وسایل آرایش لب

برای خرید وسایل آرایش لب با مراجعه به فروشگاه‌ گالری سانته به آدرس gallerysante.com و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان گالری سانته، این محصولات را خریداری کرده و بنا به نیاز خود از آن استفاده نمایید.

آرایش لب حرفه ای
آرایش لب حرفه ای

نتیجه‌گیری

تاثیر لب‌ها را در جذابیت چهره نمی‌توان نادیده گرفت و اگر آرایش آن به درستی انجام شود، این زیبایی چند برابر خواهد شد.

بنابراین سعی کنید با روش‌ها و تکنیک‌های گفته شده به لب‌هایتان، حالت و فرم قشنگ‌تری ببخشید. ما در این مطلب در مورد آموزش آرایش لب حرفه‌ای، روش‌های آرایش انواع مدل‌های لب و بهترین آرایش لب برای شما صحبت کردیم.

امیدواریم مطالب مقاله آموزش آرایش لب حرفه‌ای برای شما مفید و کاربردی بوده باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید. از اینکه با صبر و حوصله تا پایان مقاله آموزش آرایش لب حرفه‌ای گالری سانته را همراهی کردید، کمال تشکر را از شما عزیزان داریم.

سوالات متداول

۱_برای آرایش لب‌های باریک باید چه کار کنیم؟

بهترین کار برای زیباتر کردن لب‌های باریک این است که با استفاده از مداد لب با رنگی تیره‌تر از رژلبتان، خطی بالاتر از خط اصلی لب‌های خود کشیده و از رژ لبی روشن مانند صورتی و قرمز برای مرکز لب خود استفاده کنید تا حجم و پهنی لب شما بیشتر نمایان شود. در آخر نیز می‌توانید برای برجستگی بیشتر، روی لب‌های خود برق لب بمالید تا لب‌هایتان را درخشان‌تر نشان دهد.

۲_بهترین مارک رژلب کدام است؟

مارک‌های بسیاری از رژلب‌ها در بازار وجود دارند؛ اما معروف‌ترین و بهترین مارک برای رژلب‌های مایع و بدون سرب شامل: مای مدل لومینوس، گلدن رز، فلومار، نوت، کالیستا و… می‌شود. از ویژگی‌ این مدل رژ لب‌ها می‌توان به ماندگاری بالا، مقاومت در برابر آب، پخش راحت و سریع و جلوه‌ زیبا و براق اشاره کرد.

۳_قیمت مداد لب مک چقدر است؟

این مدل از مداد لب‌ها به دلیل ضد آب بودن، زیبایی رنگ و ماندگاری بالایشان نسبت به بیشتر مارک‌های مداد لب قیمت بالایی داشته و قیمتشان حدوداً از ۲۰۰ هزار تومان به بالا، بسته به کیفیت آن، شروع می‌شود.

 

بیشتر بخوانید

فرق عطر و ادکلن
فرق عطر و ادکلن
بهترین پک آرایشی زنانه
بهترین پک آرایشی زنانه
بهترین ادکلن زنانه
بهترین ادکلن زنانه
کرم ترک بعد بارداری
کرم ترک بعد بارداری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا