بهترین ماسک صورت

پوست یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زیبایی است و امروزه با وجود هوای آلوده و آلاینده‌ها، مواد غذایی مضر و سمی و استرس و اضطرابی که در زندگی همه افراد وجود دارد؛ پوست در معرض چروک، خشکیدگی و… قرار می‌گیرد. بنابراین مردان و زنان با کرم و مراقبت پوست و ماسک صورت به دنبال راهکارهایی هستند تا به وسیله آنها، همواره پوستشان جوان و شاداب مانده و از آسیب‌های محیطی که به صورت وارد می‌شود، جلوگیری نمایند. انواع ماسک صورت که جزو بهترین ماسک صورت لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی برای پوست محسوب می‌شوند، توسط شرکت‌های مختلف تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند که طرفداران زیادی نیز پیدا کرده‌اند.

ما در این مقاله می‌خواهیم در مورد بهترین ماسک صورت، ماسک صورت خانگی و ماسک‌های روشن کننده صورت برای شما توضیح داده و نکات کاربردی را در اختیارتان قرار دهیم.

پس اگر شما هم به کسب اطلاعات در این زمینه علاقه دارید، لطفاً تا پایان مطلب بهترین ماسک صورت لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی گالری سانته را همراهی کنید.

ماسک صورت چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است؟
ماسک صورت چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است؟

ماسک صورت چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است؟

ماسک‌های صورت یکی از کالاهای موضعی مراقبت از پوست بوده و به صورت یک لایه خمیر صاف و نرم روی صورت قرار می‌گیرد. ماسک‌ها به طور ویژه مشکلات پوستی را مورد هدف قرار داده و دارای ترکیبات فعال و مواد مفیدی برای رفع آنها هستند.

این ماسک‌ها پوست را لایه برداری و آبرسانی می‌کنند، چربی‌های اضافه را از بین برده و به منافذ کمک شایانی کرده و در نتیجه می‌توانند رنگ آن را نیز روشن‌تر نمایند.


بیشتر بخوانید : بهترین پاک کننده آرایش صورت


ماسک‌های مختلف صورت به عنوان یک تسکین کننده مورد استفاده واقع می‌شوند و علاوه بر لطافت و درخشندگی پوست، باعث تزریق آرامش به شما شده، صورتتان را خنک کرده و استرس را از وجودتان دور خواهند کرد.

کارکرد این ماسک‌ها این است که کاملاً صورت را می‌پوشانند تا ویتامین‌ها و مواد مفید موجود در خود را به پوست ارائه داده و ظاهر آن را بهبود ببخشند.

اگر این ماسک‌ها روی پوست خشک و تمیز مالیده شود، قدرت جذب فوق العاده بالایی دارد و از بین بردن لک‌ها، جوش‌ها و آکنه‌های سطح پوست خواهد شد.

انواع ماسک‌های صورت کدام‌اند؟
انواع ماسک‌های صورت کدام‌اند؟

انواع ماسک‌های صورت کدام‌اند؟

هر ماسکی از مواد و ترکیبات متفاوتی ساخته شده و طبیعی است که خواص مختلفی نیز داشته باشد؛ بنابراین قبل از اینکه ماسک مورد نظر خود را انتخاب نمایید، ابتدا نوع پوست و نیازهای آن را در نظر داشته باشید و سپس با توجه به آنها، گزینه مناسب را انتخاب نمایید.


بهترین ماسک صورت


_ماسک‌های خاک رس: ماسک‌های خاک رس شامل خاک رس طبیعی و یا مخلوطی از این ماده با سایر مواد می‌باشد که با نفوذ عمقی خود، پوست را نرم و هیدراته کرده بافت آن را متعادل می‌سازد و چربی‌های اضافه آن را خارج خواهد کرد.

_ماسک ورقه‌ای: متداول‌ترین نوع ماسک، ماسک ورقه‌ای بوده که شامل برگه‌های نازک ورقه یکبار مصرف هستند. این ماسک حاوی مواد مغذی بوده و پس از قرارگیری روی پوست، آن را تغذیه و آبرسانی خواهد کرد.

_ماسک‌های لایه بردار: کاربرد ماسک‌های لایه بردار پاکسازی سطح پوست است؛ چون لایه‌های مرده صورت را از بین می‌برند. ماسک‌ لایه بردار شامل اسیدهای آلفاهیدروکسی هستند که به پوست کمک می‌کنند بافت خود را ترمیم نماید.

_ماسک‌ زغال: ماسک زغال بدون اینکه پوست را خشک یا سفت کنند، آلودگی‌ها و کثیفی‌ها را از سطح پوست جمع آوری کرده و به تمیز شدن آن کمک زیادی می‌کنند.


بیشتر بخوانید : مدل آرایش صورت ساده


_ماسک‌های کرمی: معمولا ماسک‌های کرمی پس از ماساژ صورت استفاده می‌کنند و شامل محصولات کرم مانندی هستند که به صورت عمقی داخل پوست شده و آن را مرطوب می‌نمایند. ماسک‌های کرمی برای پوست‌های نرمال تا خشک مناسب بوده؛ زیرا کمک می‌کند رطوبت از دست رفته پوستتان برگشته و بافت آن را تجدید می‌نماید.

_ماسک ژله‌ای: ماسک‌ ژله‌ای چسبناک و ژله‌ای بوده و بعد از اینکه روی پوست خشک می‌شوند، یک لایه پوششی ایجاد خواهند کرد. ماسک‌های ژله‌ای برای کاهش علائم پیری و آرامش به پوست کاربرد دارند.

بهترین ماسک صورت خانگی

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای استفاده از ترکیبات گوناگون در ماسک‌های مختلف، از ماسک‌های خانگی بهره بگیرند که شامل مواد طبیعی‌تری می‌باشد. اگر شما نیز جزو این افراد هستید، در این قسمت ما می‌خواهیم به معرفی چند مورد از بهترین ماسک‌های صورت خانگی بپردازیم:

 

_جالب است بدانید که میوه موز جزو بهترین ترکیبات برای پوست‌های چرب است و زمانی که با عسل ترکیب می‌شود، مخلوطش کمک می‌کند منافذ پوست شما باز شده، لایه‌برداری آن انجام شود و سلول‌های مرده از بین روند.

عسل نیز یک ضد میکروب قوی بوده و پوست شما را آلودگی زدایی کرده و جوش‌ها را خشک می‌کند.

روش استفاده آن این است که یک موز سالم را له کنید و با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب نمایید این مخلوط را روی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید خشک شود پس از آن صورتتان را با آب خنک بشویید و تاثیر نرمی و براقی پوستتان را مشاهده نمایید.


بهترین ماسک صورت


_ماسک زردچوبه و ماست برای پوست‌های خسته و کدر بسیار مفید بوده و آن را شاداب خواهد کرد. ترکیب این دو ماده روی پوست، به مرور زمان تیرگی‌های آن را از بین می‌برد.

یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را با ۳ قاشق غذاخوری ماست ساده و کم چرب ترکیب کرده و آن را روی پوست مالیده و مدتی صبر کنید تا خشک شود بعد از ۱۵ دقیقه صورتتان را با آب خنک شستشو دهید.

 

_ماسک عسل، روغن نارگیل، روغن اسطوخودوس و آووکادو نیز نوعی ماسک تسکین دهنده و آرامبخش پوست به شمار می‌آید. این ماسک سبب آبرسانی عمیق به پوست شده و با وجود اسطوخودوس، قرمزی‌های صورتتان را به شدت می‌کاهد.

یک قاشق چای‌خوری عسل، یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل، ۲ قطره روغن اسطوخودوس و یک چهارم آووکادوی رسیده را با یکدیگر مخلوط نموده و آن را روی پوست صورت خود بمالید. پس از ۱۰ دقیقه آن را شسته تا پوستی لطیف را به شما تحویل دهد.

بهترین ماسک صورت روشن کننده
بهترین ماسک صورت روشن کننده

بهترین ماسک صورت روشن کننده

_ماسک زردچوبه و لیمو: ماسک زردچوبه و لیمو از دیرباز تاکنون مورد استفاده زنان و مردان سراسر جهان قرار گرفته است. زردچوبه یک روشن کننده و شفاف کننده طبیعی بوده و زمانی که با لیمو ترکیب می‌شود، خاصیت لایه برداری آن به شدت افزایش پیدا کرده و سبب باطراوت شدن سطح پوست می‌شود.

برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری زردچوبه را با چند قطره آب لیموی تازه مخلوط نمایید و زمانی که به شکل خمیری درآمد، آن را روی صورت خود بمالید. پس از اینکه این ترکیب خشک شد، صورتتان را با آب خنک بشویید.

_ماسک آب برنج: از آنجایی که در منزل ایرانی‌ها هر روزه برنج درست می‌شود، پس دسترسی به آب برنج بسیار راحت است و شما می‌توانید از این ماده که دارای ویتامین‌های A و C است، برای روشن شدن پوستتان بهره بگیرید.

ضمناً این ماده می‌تواند جای جوش و لکه‌های سیاه را نیز از بین ببرد. برای تهیه آن ابتدا اجازه دهید آبی که برنج در آن پخته شده، خنک شود و سپس یک تکه پنبه را به آب برنج آغشته کرده و آن را روی صورت خود بمالید.

صبر کنید تا صورتتان در معرض هوای آزاد خشک شود و پس از ۲۰ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. در صورتی که سه بار در هفته از این ماسک استفاده کنید، پس از مدتی خواهید دید که تا چه حد پوستتان روشن شده است.


بیشتر بخوانید : بهترین پک آرایشی زنانه


_ماسک گوجه و آرد نخودچی: گوجه فرنگی یک ماده مقوی برای پوست است و زمانی که با آرد نخودچی ترکیب می‌شود، خاصیت روشن کنندگی بالایی خواهد داشت.

استفاده از ماسک گوجه و آرد نخودچی به کسانی که در اثر آفتاب سوختگی و دیگر عوامل محیط پوستشان تیره شده است، توصیه می‌شود تا به روشن شدن و خنکی آن کمک کند.

گوجه فرنگی تازه را له کرده و با یک قاشق آرد نخودچی ترکیب نمایید و آن را روی صورت و گردن خود بمالید. پس از ۱۵ دقیقه صورتتان را با آب بشویید و از تاثیر آن لذت ببرید.

بهترین ماسک صورت خارجی چیست؟
بهترین ماسک صورت خارجی چیست؟

بهترین ماسک صورت خارجی چیست؟

برخی از ماسک‌های برند خارجی تاثیر فوق العاده مطلوبی روی پوست صورت شما خواهند گذاشت. ماسک صورت سیب رولوشن محصول کشور انگلیس بوده و با شادابی که به پوست هدیه می‌دهد؛ سبب می‌شود که پوست صورت شما مانند یک نوزاد شود.

این محصول بدون تست حیوانی بوده، در حجم ۵۰ میلی لیتر به فروش رسیده و قیمت مناسبی دارد. ترکیبات اصلی این ماسک آنتی اکسیدان، گلیسیرین و فنوکسی اتانول بوده و از آن جهت طراوت و روشن‌تر شدن پوست بهره می‌گیرند.

رول ماسک پر کننده خطوط صورت نوکس سریNuxuriance Ultra  نیز خاصیت بالایی در لیفت و سفت کننده صورت و حجم دهنده به سلول‌های آن دارد.

این ماسک که حاوی گلیسیرین، اسید هیالورونیک، ویتامین E، عصاره کاکائو و روغن بادام شیرین است؛ خطوط صورت را پر کرده و سطح آن را صاف و یکدست نشان می‌دهد.


بهترین ماسک صورت


 

بهترین ماسک صورت برای لک

یکی از ماسک‌های امتحان شده برای رفع لک صورت ماسک چای سبز، پاپایا و اوتمیل است. پاپایا ماده‌ای است که سرشار از آنتی اکسیدان‌ها بوده و منبع ویتامین A می‌باشد که باعث لکه‌برداری پوست خواهند شد.

اوتمیل نیز یک ماده سرشار از فیبر بوده که باعث جوان شدن پوست می‌شود. چای سبز نیز برای از بین بردن لکه جای جوش عالی عمل می‌کند.

برای درست کردن این ماسک یک قاشق چای‌خوری پودر چای سبز را با یک قاشق غذاخوری اوتمیل و یک تکه پاپایا له شده، ترکیب نمایید و آن را که به شکل خمیری درآمده است، روی صورت خود بمالید.

با حرکات دایره‌ای نوک انگشتتان، آن را روی صورت ماساژ داده و پس از ۲۰ دقیقه با آب ملایم بشویید. طبق نظر مصرف کنندگان یکی از بهترین ماسک‌ها برای رفع لک، استفاده از این ماسک است.

خرید ماسک صورت

برای خرید ماسک صورت با مراجعه به فروشگاه‌ لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی گالری سانته به آدرس gallerysante.com و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان گالری سانته، این محصولات را خریداری کرده و بنا به نیاز خود از آن استفاده نمایید.


بیشتر بخوانید : آموزش آرایش لب حرفه ای


سخن آخر

با استفاده از کرم و مراقبت پوست و ماسک‌ها می‌توانید به خصوص در فصل تابستان صورت خود را شاداب و خنک نگه دارید. برخی از ماسک‌ها نیز خاصیت سفید کننده و روشن کننده دارد و با ترکیبات طبیعی که در خود دارند و با از بین بردن جرم روی پوست، تیرگی‌ها را نابود کرده و می‌تواند تا چند درجه پوستتان را سفید نمایند.

علاوه بر استفاده از کرم و مراقبت پوست، سعی کنید همواره از استرس و اضطراب دوری کنید؛ تغذیه مناسبی داشته باشید، ورزش کرده و کمتر از شبکه‌های اجتماعی استفاده نمایید تا پوست شما کمتر تحت تاثیر محرک‌ها قرار گیرد.

امیدواریم مطالب مقاله بهترین ماسک صورت برای شما مفید بوده باشد. از این که تا پایان مطلب بهترین ماسک صورت در کنار گالری سانته بودید، از شما عزیزان سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱_بهترین ماسک صورت خانگی برای سفیدی پوست کدام است؟

می‌توانید از ماسک گلاب و آرد نخودچی برای سفیدی پوستتان بهره بگیرید. برای تهیه آن دو قاشق غذاخوری گلاب را با یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی مخلوط کرده و با ملایمت روی پوست خود بمالید.

پس از ۱۵ دقیقه آن را بشویید و پس از خشک شدن صورتتان، مرطوب کننده بزنید. استفاده دو بار در هفته از این ماسک در سفیدی پوست تاثیر فوق العاده‌ای دارد.

۲_آیا ماسک‌های صورت عوارض دارند؟

خیر، معمولا این ماسک‌ها باعث افزایش زیبایی و آبرسانی به پوست می‌شوند. اما در صورتی که پس از استفاده از هر کدام از آنها احساس التهاب و سوزش در صورتتان کردید، استفاده آن را متوقف کرده و به دکتر پوست مراجعه نمایید؛ زیرا ممکن است دچار یکی از بیماری‌های پوستی باشید و یا به یکی از مواد موجود در ماسک، حساسیت داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا