کرم ترک بعد بارداری

یکی از عارضه‌هایی که اکثر مادران باردار را درگیر می‌کند, ترک بعد بارداری روی پوست است که به صورت خطوط سفید یا بنفش بسیار کمرنگ روی پوست شکم, ران و یا پاهای مادران دیده می‌شود.

این ترک‌ها فقط محدود به دوران بارداری نیستند; بلکه پس از زایمان نیز روی پوست مادران باقی خواهند ماند. علت اصلی بروز چنین مسئله‌ای تغییرات هورمونی و افزایش وزن آنهاست که طی این تغییرات لایه‌های میانی پوست کشیده شده و رگ‌های خونی موجود در زیر پوست, به صورت خطوطی مشاهده می‌شوند.

برخی از بانوان به دلیل وجود این ترک‌ها روی پوستشان احساس ناخوشایندی دارند; چراکه معتقدند روی زیبایی پوست آنها تاثیر منفی گذاشته است; لذا به دنبال روش‌هایی برای رفع این مسئله هستند.

از آنجایی که بهداشت و مراقبت بدن اهمیت بسزایی دارد, ما در این مقاله می‌خواهیم در مورد کرم ترک بعد بارداری و موارد مرتبط با این موضوع اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس خواهشمندیم گالری سانته را تا پایان مطلب همراهی بفرمایید.

علت ایجاد ترک بعد بارداری
علت ایجاد ترک بعد بارداری

علت ایجاد ترک بعد بارداری

ترک‌های پوستی جزو شایع‌ترین عوارض دوران بارداری بوده که معمولاً قسمت‌های مختلفی از بدن را مانند شکم, ران, بازو, کمر, سینه و… دربر می‌گیرد.

علت به وجود آمدن این ترک‌ها این است که در دوران بارداری وزن بانوان افزایش پیدا کرده و دچار تغییرات هورمونی شدیدی می‌شوند; به همین دلیل پوست بدن آنها کشیده خواهد شد که این مسئله منجر به ایجاد چین و چروک و ترک‌های پوستی می‌شود.

واقعیت این است که هنوز روش قطعی برای محو کردن کامل این ترک‌های پوستی به وجود نیامده است. اما با توجه به اینکه ممکن است وجود آنها ظاهر ناخوشایندی به پوست داده و روی اعتماد به نفس بانوان تاثیر منفی بگذارد, بیشتر خانم‌ها به دنبال راهی برای درمان این مسئله هستند و با استفاده از روش‌های مختلفی اقدام به برطرف کردن آن می‌کنند.

از آنجایی که امروزه بهداشت و مراقبت بدن اهمیت زیادی پیدا کرده است و صنعت لوازم بهداشتی و لوازم آرایشی نیز بسیار پیشرفت کرده است; شما می‌توانید از انواع و اقسام کرم‌ها, لوسیون‌ها و سایر محصولات مراقبت از پوست برای کاهش این ترک‌ها استفاده نمایید.

کرم ترک بارداری خارجی
کرم ترک بارداری خارجی

کرم ضد ترک بارداری خارجی

همانطور که می‌دانید ترک‌های پوستی در اثر تغییرات شدید سایز, روی پوست بدن ایجاد می‌شوند. طبق تجربه معمولاً چنین ترک‌هایی به طور کامل از بین نمی‌روند و تا پایان عمر روی بدن افراد باقی خواهند ماند.

اما روش‌های مختلفی برای کمتر کردن آن وجود دارد. علاوه بر درمان‌های کلینیکی و روش‌های خانگی می‌توانید با استفاده از برخی لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی مانند انواع کرم‌ها برای درمان این ترک‌ها استفاده کنید.

در این جا می‌خواهیم چند مورد از بهترین کرم هایی که در رابطه به این درمان وجود دارند را, به شما معرفی کنیم :

_کرم والنسی: کرم والنسی یکی از کرم‌هایی است که برای رفع ترک پوستی موثر واقع می‌شود و حساسیت چندانی را به وجود نمی‌آورد و با افزایش حالت ارتجاعی پوست, در درمان ترک‌های بعد بارداری تاثیرگذار است.

بهتر است پیش از مصرف آن پوستتان را کاملاً تمیز کنید و دو بار از کرم والنسی روی موضع مورد نظر بمالید.

_کرم ماستلا: یکی از گزینه‌های فوق العاده ایده‌آل برای رفع ترک‌های بعد بارداری, کرم ضد چروک و کرم ترک شکم ماستلا می‌باشد; زیرا این کرم بسیار مغذی بوده و فوراً جذب پوست شما خواهد شد.

از طرفی فاقد عطر است و هیچ حس چسبندگی را روی پوستتان ایجاد نمی‌کند. همچنین به دلیل اینکه سرشار از پپتیدهای آووکادو است, حالت ارتجاعی پوست را تقویت کرده و پس از استفاده از این کرم خودتان تاثیر فوق العاده آن را خواهید دید.

طریقه مصرف این کرم بدین ترتیب است که روزی دو مرتبه از ماه اول بارداری تا ۳ ماه بعد از زایمان روی پوست بدنتان را با آن ماساژ دهید. فقط دقت داشته باشید که پیش از استفاده, حتماً پوستتان را تمیز کنید.

_کرم ضد ترک مامابیبی: کرم ضد ترک مامابیبی نیز با تغذیه موثر پوستتان آن را آبرسانی کرده و به دلیل اینکه مقدار زیادی شی باتر و روغن زیتون را درون خود دارد, به حفظ خاصیت کشسانی پوست شما کمک می‌کند. توصیه می‌کنیم روزی یک بار کرم ضد ترک مامابیبی روی پوستتان استعمال کنید.

_کرم بیبی اسکین: کرم بیبی اسکین برای کاهش ترک‌های پوستی که بعد از بارداری به وجود می‌آید, تاثیرگذار می‌باشد; زیرا خاصیت ارتجاعی پوست را بالا برده و موجب تحریک سنتز کلاژن در بدن خواهد شد.

هنگام استفاده از کرم بیبی اسکین از تخریب الاستین و کلاژن پوست شما جلوگیری می‌شود و به راحتی جذب خواهد شد و به هیچ وجه حالت چسبناک ندارد.

اینکه این کرم حاوی مقدار زیادی روغن آووکادو بوده, شادابی و لطافت فراوانی را به پوست می‌دهد و با افزایش خاصیت کشسانی و انعطاف پذیری پوست, به بهبود وضعیت آن کمک می‌کند.

در ترکیب کرم بیبی اسکین از ماده منحصر به فردی به نام عصاره دانه لوبیای عروس استفاده می‌شود که به دلیل داشتن ترکیباتی نظیر آهن و پروتئین, خواص زیادی را برای سلامتی پوست شما دارد.

بهترین روغن ترک شکم
بهترین روغن ترک شکم

بهترین روغن برای جلوگیری از ترک شکم در بارداری

یکی از درمان‌های طبیعی برای جلوگیری از ایجاد ترک پوستی در بارداری, کاهش و از بین بردن آن استفاده از روغن‌های گیاهی است در این قسمت می‌خواهیم مفیدترین روغن‌های گیاهی را که برای کاهش ترک‌های پوستی تاثیرگذار است را, به شما معرفی کنیم:

۱_روغن آرگان: روغن آرگان جزو محصولات طبیعی پرطرفدار برای مراقبت از پوست و مو می‌باشد که از هسته میوه درخت آرگان استخراج شده است.

طبق مطالعات روغن آرگان وضعیت ارتجاعی و کشسانی پوست را بهبود بخشیده و بدین ترتیب می‌تواند در کاهش و یا حتی جلوگیری از ترک‌های پوستی, تاثیر بسزایی داشته باشد.

۲_روغن بهار نارنج: روغن بهار نارنج را که از شکوفه‌های درخت نارنج می‌گیرند, می‌توان برای روشن‌تر کردن پوست و کاهش میزان ترک‌های روی پوست استفاده کرد. از آنجایی که این روغن خاصیت آنتی اکسیدانی دارد, می‌تواند با بازسازی سلول‌ها وضعیت ظاهری پوست را بهتر کند.

۳_روغن اسطوخودوس: بیشتر ما روغن اسطوخودوس را به عنوان یک دارو برای آرامش می‌شناسیم . اما جالب است بدانید که این روغن در کاهش ترک‌های پوستی و کمک به بهبود زخم‌ها نیز تاثیرگذار می‌باشد; زیرا طبق پژوهش‌های انجام شده روغن اسطوخودوس میزان تولید کلاژن را افزایش داده و بدین ترتیب با ایجاد بافت‌های پیوندی جدید, به کاهش ترک‌های پوستی کمک می‌کند.

۴_روغن بادام تلخ: طبق پژوهش‌ها روغن بادام تلخ می‌تواند ترک‌های پوستی ناشی از بارداری را کاهش دهد. جهت تهیه روغن بادام تلخ از بادامی استفاده می‌شود که مصرف خوراکی ندارد. اما با توجه به اینکه روغن بادام تلخ ممکن است دارای ترکیبات سمی باشد, لذا استفاده مداوم از آن در دوران بارداری ممکن است خطرناک باشد!

۵_روغن کندر: روغن کندر که از عصاره صمغ درخت کندر به دست می‌آید دارای فواید زیادی بوده و برای درمان بیماری‌های پوستی هم استفاده می‌شود; زیرا به راحتی می‌تواند به پوست افراد نفوذ کرده و جذب آن شود. همچنین به دلیل ترکیبات آنتی اکسیدانی و ویتامین‌های مختلف موجب افزایش سلامت پوست و لطافت آن می‌گردد.

۶_روغن هسته انار: طبق مطالعات صورت گرفته روغن هسته انار خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی فراوانی دارد. به همین دلیل است که پس از ایجاد ترک‌های پوستی با استفاده از این روغن می‌‌توان به وضعیت این ترک‌ها کمک کرد. همچنین برخی از بانوان در دوران بارداری برای پیشگیری از ایجاد ترک‌های پوستی از روغن هسته انار استفاده می‌کنند.

۷_روغن نعناع هندی یا پاچولی: بیشتر افراد از روغن نعناع هندی یا پاچولی برای بهبود وضعیت روحی بهره می‌گیرند. اما جالب است بدانید که برای محو کردن جای جوش و کاهش ترک‌های پوستی نیز تاثیرگذار است; زیرا خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و سبب تحریک کلاژن‌سازی پوست شما می‌شود.

بهترین کرم ترک بعد بارداری
بهترین کرم ترک بعد بارداری

خرید کرم ترک بارداری

برای خرید کرم ترک بارداری با مراجعه به فروشگاه‌ گالری سانته به آدرس gallerysante.com و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان گالری سانته، این محصولات را خریداری کرده و بنا به نیاز خود از آن استفاده نمایید.

نتیجه گیری

ترک‌های پوستی که به آن استرچ مارک نیز گفته می‌شود , یکی از عوارض رایج در دوران بارداری می‌باشد. البته این ترک‌ها برای برخی از افراد که کاهش وزن ناگهانی نیز دارند, ممکن است به وجود آید که به شکل خطوطی در نواحی مختلف بدن می‌باشد.

در ابتدا این ترک‌ها به شکل بنفش کمرنگ یا قرمز بوده که مرور زمان رنگ سفید به خود می‌گیرند. روش‌های مختلفی برای کاهش این ترک‌ها وجود داشته, اما به طور کلی درمان قطعی ندارد. همچنین درمان‌هایی که برای ترک‌های پوستی وجود دارد, ممکن است عوارض مختلفی را در پی داشته باشد.

توصیه می‌کنیم که برای کم کردن و پیشگیری از ایجاد این ترک‌ها در دوران بارداری یک رژیم غذایی مناسب که حاوی فیبر بالایی باشد, داشته باشید و به طور منظم ورزش کنید.

همچنین سعی کنید از ‌کرم‌ها و روغن‌های طبیعی نیز در دوران بارداری برای نواحی مختلف بدن خود استفاده کنید. امیدواریم مطالب مقاله گالری سانته برای شما مفید بوده باشد. از توجه شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱_بهترین کرم برای جلوگیری از ترک شکم در بارداری کدام است؟

اگرچه به وجود آمدن چنین ترک‌هایی در دوران بارداری روی پوست شما امری کاملاً طبیعی است و نمی‌توان به طور قطع برای آن درمان مشخصی را ارائه داد, اما می‌توانید با استفاده از برخی کرم‌ها میزان این ‌ترک‌ها را کاهش دهید.

مثلا کرم‌هایی که حاوی روغن هسته انار هستند و همچنین استفاده از برخی کرم‌های خارجی مانند کرم ماستلا نیز گزینه مناسبی می‌باشد.

۲_آیا برای جلوگیری از ایجاد ترک روی شکم در بارداری راهی وجود دارد؟

از آنجایی که این عارضه اجتناب ناپذیر می‌باشد, می‌توانیم بگوییم راهی برای جلوگیری از آن وجود ندارد. اما می‌توانید با تغییر سبک زندگی خود قبل از بارداری و در دوران بارداری تا حدودی از ایجاد این مشکل جلوگیری کنید;

به عنوان مثال برای حفاظت از پوست خود روزانه مقدار زیادی آب, سبزیجات تازه و میوه استفاده کنید و از کرم‌ها و روغن‌های گیاهی نیز بهره بگیرید. همچنین مراقب وضعیت وزن خود باشید و آن را کنترل کنید.

۳_آیا رفع ترک روی شکم با لیزر خوب است؟

لیزر جزو یکی از شیوه‌های رایج برای درمان انواع مشکلات پوستی است و مزیت آن این است که به صورت دائمی می‌توانید مشکلات پوستی خود را برطرف کنید. برای از بین بردن ترک روی شکم نیز می‌توان از لیزر استفاده کرد اما ممکن است با عوارضی مانند سوختگی یا قرمز شدگی پوست مواجه شوید.

همچنین پیش از انجام درمان ترک شکم با لیزر نسبت به هزینه آن اطلاعات دقیق را کسب کنید; زیرا این روش هزینه نسبتاً بالایی دارد.

۴_آیا ترک روی شکم در بارداری خطرناک است؟

برای برخی از افراد این سوال پیش می‌آید که آیا ترک‌های روی شکم خطرناک هستند یا نه; در پاسخ به این سوال قطعاً می‌گوییم که خیر, این ترک‌ها به هیچ وجه برای سلامت مادر و جنین خطری ندارد; فقط اثرات آن روی پوست باقی مانده و ممکن است ظاهر ناخوشایندی داشته باشد.

۵_چه درمان‌های پزشکی برای رفع ترک بعد بارداری وجود دارد؟

در صورتی که ‌ترک‌های روی پوست با استفاده از روش‌های خانگی و طب سنتی از بین نرود بعضی از افراد به سراغ روش‌های پزشکی می‌روند که در این میان استفاده از لایه بردارهای شیمیایی, روش کربوکسی تراپی و روش لیزر جزو مشهورترین درمان‌های پزشکی برای از بین بردن ترک‌های پوستی محسوب می‌شوند و هر کدام از آنها مزایا و معایب خاص خود را دارد.

 

بیشتر بخوانید

فرق عطر و ادکلن
فرق عطر و ادکلن
بهترین پک آرایشی زنانه
بهترین پک آرایشی زنانه
بهترین ادکلن زنانه
بهترین ادکلن زنانه
آموزش آرایش لب حرفه ای
آموزش آرایش لب حرفه ای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا